Sposobów na przekazanie danych jest wiele, kilka jest najczęściej spotykanych. Znamy je i stosujemy. W standardowym procesie po otrzymaniu pliku ze sprzedażą za poprzedni miesiąc, np. bezpośrednio od hurtowni wysyłana jest kontrolka zaczytania. Hurtownik jest w stanie zorientować się czy przesłał właściwy zestaw danych jednocześnie otrzymując potwierdzenie skutecznego przekazania danych, natomiast osoba odpowiedzialna w firmie weterynaryjnej jest w stanie śledzić postęp zbierania danych. Dzień przed ustalonym terminem końca zbiórki danych wysyłany jest do brakujących hurtowni monit przypominający, co zazwyczaj pomaga w dotrzymywaniu terminów nawet „zapominalskim”.
Jakie korzyści niesie ze sobą współpraca z ISF Solutions
Zwiększenie zysku z obrotu produktami weterynaryjnymi.
Zapewne chcesz zwiększyć sprzedaż produktów należących do portfolio Twojej firmy. Wiesz już, że kluczowa dla rozwoju jest praca z danymi i wiesz, że im więcej źródeł informacji tym lepszy obraz sytuacji, a im lepszy obraz tym lepsze decyzje zostaną podjęte.
Ocena i optymalizacja strategii sprzedażowej.

Rozliczenie zespołu z wykonanej pracy i określenie celów sprzedażowych.

Odnalezienie wysokopotencjałowych klientów i ocena efektywności partnerów biznesowych.

Oszczędność czasu i zasobów. Szybkość otrzymania raportu.

Wsparcie w codziennej pracy. Szerokie spektrum metod raportowania włączając narzędzia Business Intelligence.

W czym ISF Soultions może Ci pomóc
Jednym z głównych obszarów działalności ISF Solutions jest przetwarzanie weterynaryjnych danych sprzedażowych.
Dla naszych klientów z rynku weterynaryjnego został opracowany proces umożliwiający przygotowanie spersonalizowanych raportów sprzedażowych na podstawie danych z wielu hurtowni w ciągu jednego dnia roboczego od zakończenia zbiórki danych.
Mnogość źródeł informacji, mimo dostosowywania formatu plików przez hurtownie do oczekiwań firmy produkującej i dystrybuującej leki weterynaryjne, utrudnia pracę z danymi. Zawartość plików zawsze będzie się różniła zarówno nazwami preparatów jak również opisami klientów hurtowni. Powszechne wśród dystrybutorów dzielenie opakowań zbiorczych lub drogich również może generować problemy z interpretacją danych. Dlatego konieczne jest przeliczenie ilości opakowań i przypisanie wszystkich wariantów nazw do jednego podstawowego słownika. Analogicznie wygląda sytuacja z odbiorcami preparatów weterynaryjnych, których adresy w różnych bazach hurtowych będą przyjmowały różne formy jednocześnie multiplikując ilość linii podsumowujących tego samego weterynarza. Proces ten odbywa się równolegle do zbiórki danych, dlatego gdy ostatnia hurtownia przekaże swój plik sprzedażowy, zazwyczaj następnego dnia jesteśmy gotowi przekazać raporty naszym klientom.
Po przygotowaniu oczyszczonego agregatu danych zazwyczaj następuje zaraportowanie jego podsumowania. Spektrum możliwości jest dosyć szerokie, jednak bardzo często funkcjonują dwa strumienie: wszystkie informacje dla kadry zarządzającej, a dla przedstawicieli regionalnych tylko ich region. Gdy w firmie funkcjonuje CRM to otrzymany agregat danych powinien zostać do niego zaczytany z postaci pliku płaskiego (zazwyczaj pliki CSV), natomiast przedstawiciele często są wstanie wyciągnąć interesujące ich informacje szybciej z pliku w formacie excel. Jednak bez względu na to czy odbiorcą informacji jest zarząd, czy przedstawiciel, największą łatwość, a zarazem szybkość w interpretacji danych daje wizualizacja. Stąd coraz częściej stosowanym rozwiązaniem są narzędzia typu Business Intelligence. W wyniku współpracy z firmami weterynaryjnymi w oparciu o doświadczenia użytkowników opracowaliśmy w ISF Solutions raport w Power BI odpowiadający na najczęściej zadawane pytania szybko i precyzyjnie. Po zakończeniu całego procesu, gdy raporty są gotowe wysyłamy monit o dostępności nowych danych.
Proces ten jest ustandaryzowany, co oznacza, że odbywa się dla wielu klientów jednocześnie. Jeśli jakieś informacje o gabinetach wymagają aktualizacji, to aktualizację otrzymają wszyscy nasi klienci. Jednak standaryzacja nie przekreśla możliwości personifikacji raportów w Power BI. Pomijając możliwość wyświetlania tego samego raportu dla różnych osób z odpowiednim dostępem do danych (np. przedstawiciele widzą zazwyczaj tylko swój region), możemy dostosować do potrzeb klienta zakres i formę prezentowanych informacji. Same raporty mogą być osadzone zarówno w przestrzeni roboczej ISF Solutions – dzieje się tak zazwyczaj, gdy firma nie ma wiele doświadczenia z tą platformą. Natomiast mamy wśród klientów również firmy, które oczekują osadzenia raportu w korporacyjnej przestrzeni roboczej, co z kolei zazwyczaj przekłada się na szerszą dostępność i obniżenie kosztów. Nasza odpowiedzialność nie kończy się na dostarczeniu raportów, albowiem w każdym przypadku to my zadbamy o administrację użytkownikami. Nieodzownym elementem również będzie przeszkolenie osób, które będą korzystać z raportów z zasad jego funkcjonowania i możliwości oraz zawartości. Pracując w obrębie danych weterynaryjnych dla wielu firm, mamy własną bazę gabinetów aktualizowanych na bieżąco informacjami z wielu źródeł, co przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa oznacza możliwość przygotowania dla naszych klientów również innych analiz.