Jakie korzyści niesie ze sobą współpraca z ISF Solutions

  • Zwiększenie zysku z obrotu produktami weterynaryjnymi.

Zapewne chcesz zwiększyć sprzedaż produktów należących do portfolio Twojej firmy. Wiesz już, że kluczowa dla rozwoju jest praca z danymi i wiesz, że im więcej źródeł informacji tym lepszy obraz sytuacji, a im lepszy obraz tym lepsze decyzje zostaną podjęte.

  • Ocena i optymalizacja strategii sprzedażowej.

Będąc w posiadaniu danych z magazynu, szeregu hurtowni weterynaryjnych a być może również rynku, chcesz wiedzieć co jest motorem wzrostu i jak zarządzić dostępnymi zasobami by osiągnąć najlepszy efekt. Aby maksymalizować zysk, musisz wiedzieć na czym zarabiasz najwięcej i czy jest tam jeszcze miejsce na rozwój oraz który jeszcze element ma potencjał wzrostu.

  • Rozliczenie zespołu z wykonanej pracy i określenie celów sprzedażowych.

Nagradzanie za najlepsze wyniki i za rozwój motywuje zespół. Wiesz, że nie ma dwóch takich samych regionów, takich samych klientów i choć portfolio jest takie samo dla każdego członka zespołu to każdy pracuje w innych warunkach. Wiesz, że jeśli doprowadzisz do sytuacji, w której poziom przychodów przedstawicieli nie będzie adekwatny do włożonej pracy, to zniechęcisz całość zespołu do dalszego rozwoju, dlatego chcesz przy rozliczaniu pracy i efektywności sprzedaży wziąć pod uwagę każdy aspekt.

  • Odnalezienie wysokopotencjałowych klientów i ocena efektywności partnerów biznesowych.

Oczywiście znasz klientów, którzy kupują najwięcej, ale czy wiesz, którzy klienci się rozwijają i kupią więcej? Czy wystarczy zasada Pareto dla rozwoju Twojej firmy i nie chcesz sięgać po więcej? Czy potencjał rozwoju na jednym produkcie będzie taki sam jak na innym dla każdego klienta? Znasz odpowiedź na każde z tych pytań i wiesz, że by odpowiedzi na wszystkie te pytania były twierdzące musisz przekopać górę danych.

  • Oszczędność czasu i zasobów Szybkość otrzymania raportu.

    Dane magazynowe, dane sprzedażowe (własne i z współpracujących hurtowni), może rynkowe – każde w innym formacie, każde z innym opisem produktów, każde z innym nazewnictwem klientów. Oczywiście to uporządkujesz i zrobisz z tego raport do podsumowań, analiz i codziennej pracy. Odpowiedz sobie tylko na pytanie czy chciałbyś by zrobił to dla Ciebie ktoś inny? Jeśli zrobi to tak samo dobrze i tak samo szybko to oszczędzisz czas. Czas to pieniądz, a jak powiedział Edgar Allan Poe – a pieniądz to więcej niż czas. Jeśli natomiast ktoś przygotuje raport dla Ciebie szybciej, to nie tylko oszczędzisz czas, który będziesz mógł poświęcić na inne ważne sprawy, ale wcześniej usiądziesz do analiz i planowania kolejnych kroków budując przewagę nad konkurencją.

  • Wsparcie w codziennej pracy. Szerokie spektrum metod raportowania włączając narzędzia Business Intelligence.

    Masz raport z wyników sprzedaży. Wszystkie hurtownie, wszystkie produkty, wszystkie okresy by móc porównywać interakcje jednych z drugimi i zmiany w czasie. Raczej nie jest to PDF, choć bardzo byś chciał widzieć „onepager”. Ma go również każdy z przedstawicieli, bo każdego dnia na bieżąco musi wytyczać kierunki swojej pracy i kolejne kroki. Jeśli jest to plik excela to jest duży, ale każdy przedstawiciel ma mniejszy bo widzi tylko swój region. Być może pliki excela nie są konieczne, bo dane są w korporacyjnym CRM. Czy korzystanie z tego raportu jest wygodne? Czy ten sam raport spełnia oczekiwania każdego kto powinien taki raport zobaczyć w Twojej organizacji. Niezależnie czy używacie już do raportowania Power BI, czy jeszcze nie, to tam właśnie leży potęga Business Intelligence.

W czym ISF Soultions może Ci pomóc

Jednym z głównych obszarów działalności ISF Solutions jest przetwarzanie weterynaryjnych danych sprzedażowych.

Dla naszych klientów z rynku weterynaryjnego został opracowany proces umożliwiający przygotowanie spersonalizowanych raportów sprzedażowych na podstawie danych z wielu hurtowni w ciągu jednego dnia roboczego od zakończenia zbiórki danych.

Sposobów na przekazanie danych jest wiele, kilka jest najczęściej spotykanych. Znamy je i stosujemy. W standardowym procesie po otrzymaniu pliku ze sprzedażą za poprzedni miesiąc, np. bezpośrednio od hurtowni wysyłana jest kontrolka zaczytania. Hurtownik jest w stanie zorientować się czy przesłał właściwy zestaw danych jednocześnie otrzymując potwierdzenie skutecznego przekazania danych, natomiast osoba odpowiedzialna w firmie weterynaryjnej jest w stanie śledzić postęp zbierania danych. Dzień przed ustalonym terminem końca zbiórki danych wysyłany jest do brakujących hurtowni monit przypominający, co zazwyczaj pomaga w dotrzymywaniu terminów nawet „zapominalskim”.

Mnogość źródeł informacji, mimo dostosowywania formatu plików przez hurtownie do oczekiwań firmy produkującej i dystrybuującej leki weterynaryjne, utrudnia pracę z danymi. Zawartość plików zawsze będzie się różniła zarówno nazwami preparatów jak również opisami klientów hurtowni. Powszechne wśród dystrybutorów dzielenie opakowań zbiorczych lub drogich również może generować problemy z interpretacją danych. Dlatego konieczne jest przeliczenie ilości opakowań i przypisanie wszystkich wariantów nazw do jednego podstawowego słownika. Analogicznie wygląda sytuacja z odbiorcami preparatów weterynaryjnych, których adresy w różnych bazach hurtowych będą przyjmowały różne formy jednocześnie multiplikując ilość linii podsumowujących tego samego weterynarza. Proces ten odbywa się równolegle do zbiórki danych, dlatego gdy ostatnia hurtownia przekaże swój plik sprzedażowy, zazwyczaj następnego dnia jesteśmy gotowi przekazać raporty naszym klientom.

Po przygotowaniu oczyszczonego agregatu danych zazwyczaj następuje zaraportowanie jego podsumowania. Spektrum możliwości jest dosyć szerokie, jednak bardzo często funkcjonują dwa strumienie: wszystkie informacje dla kadry zarządzającej, a dla przedstawicieli regionalnych tylko ich region. Gdy w firmie funkcjonuje CRM to otrzymany agregat danych powinien zostać do niego zaczytany z postaci pliku płaskiego (zazwyczaj pliki CSV), natomiast przedstawiciele często są wstanie wyciągnąć interesujące ich informacje szybciej z pliku w formacie excel. Jednak bez względu na to czy odbiorcą informacji jest zarząd, czy przedstawiciel, największą łatwość, a zarazem szybkość w interpretacji danych daje wizualizacja. Stąd coraz częściej stosowanym rozwiązaniem są narzędzia typu Business Intelligence. W wyniku współpracy z firmami weterynaryjnymi w oparciu o doświadczenia użytkowników opracowaliśmy w ISF Solutions raport w Power BI odpowiadający na najczęściej zadawane pytania szybko i precyzyjnie. Po zakończeniu całego procesu, gdy raporty są gotowe wysyłamy monit o dostępności nowych danych.

Proces ten jest ustandaryzowany, co oznacza, że odbywa się dla wielu klientów jednocześnie. Jeśli jakieś informacje o gabinetach wymagają aktualizacji, to aktualizację otrzymają wszyscy nasi klienci. Jednak standaryzacja nie przekreśla możliwości personifikacji raportów w Power BI. Pomijając możliwość wyświetlania tego samego raportu dla różnych osób z odpowiednim dostępem do danych (np. przedstawiciele widzą zazwyczaj tylko swój region), możemy dostosować do potrzeb klienta zakres i formę prezentowanych informacji. Same raporty mogą być osadzone zarówno w przestrzeni roboczej ISF Solutions – dzieje się tak zazwyczaj, gdy firma nie ma wiele doświadczenia z tą platformą. Natomiast mamy wśród klientów również firmy, które oczekują osadzenia raportu w korporacyjnej przestrzeni roboczej, co z kolei zazwyczaj przekłada się na szerszą dostępność i obniżenie kosztów. Nasza odpowiedzialność nie kończy się na dostarczeniu raportów, albowiem w każdym przypadku to my zadbamy o administrację użytkownikami. Nieodzownym elementem również będzie przeszkolenie osób, które będą korzystać z raportów z zasad jego funkcjonowania i możliwości oraz zawartości. Pracując w obrębie danych weterynaryjnych dla wielu firm, mamy własną bazę gabinetów aktualizowanych na bieżąco informacjami z wielu źródeł, co przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa oznacza możliwość przygotowania dla naszych klientów również innych analiz.

Zachęcamy do kontaktu!

Gwarantujemy, że koszt rozmowy (czas) będzie znikomy w stosunku do potencjalnych korzyści